آبشار آینه ورزان

آبشار آیینه ورزان

خرداد 11, 1399
وبلاگ

آبشار آینه ورزان یکی از آبشار های زیبا در استان تهران در مکانی زیبا و دیدنی در دامنه قله رفیع زرینه کوه قرار دارد. این آبشار طبیعی نزدیک تهران در موقعیت جغرافیایی N354125 E521159 در استان تهران واقع است.

آبشار روستای آیینه ورزان دماوند، در مکانی زیبا و دیدنی در دامنه قله رفیع زرینه کوه قرار دارد برای رسیدن به این آبشار زیبا کافی است که خود را به رودهن رسانده پس از شهرستان آبسرد به روستای آینه ورزان یا عین ورزان بروید و پس از حدود دو ساعت پیاده روی به آبشار زیبای آیینه ورزان برسید.

آبشار آینه ورزان، آبشار نزدیک تهران

آینه ورزان روستایی است که در ۷۰ کیلومتری تهران و در جاده فیروزکوه بعد از گیلاوند روبروی منطقه آب سرد، که یکی از مسیرهای صعود به قله زرین کوه یا زرینه کوه است. با صعود بر روی این قله دور نمایی زیبا از دریاچه های تار و هویر را مشاهده خواهید کرد. این روستای زیبا و کوهستانی نشسته بر دامان البرز شرقی و دارای طبیعتی بسیار زیبا و سرسبز و محصور کننده است.

آبشار طبیعی آینه ورزان
آبشار طبیعی آینه ورزان

بازدید از آبشار طبیعی آینه ورزان، نزدیک دماوند

بعد از گشت و گذار در دشت آیینه ورزان پایین، اگر تصمیم به کوهپیمایی در ارتفاعات بخش شمالی روستا گرفتید می توانید نهر پر آب روستا را به سمت شمال دنبال کنید. بعد از عبور از خانه های مسکونی و شیب 45 درجه ای این کوهپایه، به جاده ای خاکی در سمت چپتان خواهید رسید. این جاده حدود 3 کیلومتر طول دارد. این به معنی نیم ساعت کوه‌پیمایی بی وقفه و با سرعت متوسط است.

بعد از عبور از این جاده 3 کیلومتری، بازهم در مسیر رودخانه قرار خواهید گرفت. این بار هم یك صعود نیم ساعته لازم است تا به آبشار آینه ورزان برسید. این آبشار طبیعی در نزدیکی تهران و دماوند 20 متر ارتفاع دارد . اما سفر شما به همین جا ختم نمی شود. شما می توانید بعد از استراحت در کنار این آبشار، مسیر را از سمت شمال ادامه دهید و در کمتر از 10دقیقه به یك تنگه باریك 2متری برسید. تنگه ای که ممکن است تنگه واشی را در ذهنتان تداعی کند.

آبشار نزدیک دماوند در آیینه ورزان
آبشار نزدیک دماوند در آیینه ورزان

اگر باز هم تمایل به ادامه مسیر دارد، باید از میان آب مسیرتان را دنبال کنید تا بعد از عبور از ارتفاعات، به آبشار دوم آینه ورزان برسید. آبشاری که در عین کوتاه تر بودن، زیباتر از آبشار اول به نظر می رسد. تنها یادتان باشد اگر در کوهنوردی چندان حرفه ای نیستید، به آبشار دوم فکر نکنید چون مسیر رسیدن به این آبشار قدری خطرناک است و عبور از آن ممکن است بسیار خطرناک باشد.

آبشار آیینه ورزان نزدیک تهران است و بازدید از این منطقه و این آبشار زیبای طبیعی یک تفریح بسیار مناسب یک روزه برای روزهای گرم محسوب میشود.

در بالای کوه بلندی که بر روستای آینه ورزان مشرف است قلعه ای وجود دارد که این روزها چیز زیادی از آن باقی نمانده است اما بومیان منطقه آن را قلعه نوذر شاه می نامند. این قلعه در گذر زمان به دست غارتگرانی که در آن دنبال گنج می گشتند، تخریب شده است.

املاک کندو مشاور شما در خرید ویلا و زمین در آینه ورزان دماوند است. برای مشاوره درباره ملک مورد نظرتان در منطقه زیبای آینه ورزان با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − یک =